09 Aralık 2016 Cuma

Cep telefonları sahibinin sırlarını açığa vuruyor

Amerikalı araştırmacılar, cep telefonlarındaki moleküllerin, yiyecek tercihleri ve kullanılan ilaç dahil sahibinin sağlık ve yaşam tarzı hakkında şaşırtıcı bilgiler ortaya koyduğunu belirtti.

15 Kasım 2016 Salı 10:44
Cep telefonları sahibinin sırlarını açığa vuruyor
California Üniversitesi San Diego Tıp Fakültesi'nden araştırmacılar, kişinin dokunduğu her şeyin üzerinde molekül, kimyasal ve bakteri bıraktığını, el yıkamanın dahi bu durumu önlemediğini ifade etti.
Araştırmacılar, 40 yetişkinin cep telefonlarından ve ellerinden alınan 500 örneği inceleyerek veri tabanında tanımlanmış moleküllerle karşılaştırdı ve her bir telefon kullanıcısının "yaşam tarzı profilini" çıkardı.

Çalışmanın yöneticilerinden Dr. Amina Bouslimani, "Cep telefonunda bıraktığı molekülleri inceleyerek o kişinin cinsiyeti, kullandığı kozmetik ürünler, saç boyası, güneş kremi, içtiği kahve türü, sevdiği baharatlı yiyecekler, depresyon tedavisi görüp görmediğini söyleyebiliriz." dedi.

Moleküllerin büyük bir kısımının kişinin derisinden, ellerinden ve terinden cep telefonuna aktarıldığını söyleyen Bouslimani, sivrisinek kovucu ve güneş koruyucuların aylarca kullanılmamış olsa bile kişinin cildinde ve telefonunda kaldığını belirtti.

Çalışmada, yöntemin, parmak izinin olmadığı zamanlarda bir nesnenin kime ait olduğunu belirlemek, hastaların ilaçlarını alıp almadığını kontrol etmek ve bir kişinin hava kirliliğine maruz kalıp kalmadığını belirlemekte yararlı olabileceğine işaret edildi.

Aynı çalışma grubu tarafından daha önce yapılan araştırmada, üç gün yıkanmamış kişilerin ciltlerinde hala hijyen ve güzellik ürünlerinin izlerine rastlandığı ortaya konulmuştu.
Çalışma, Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayımlandı.

banner349

YASAL UYARI :Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Hakimiyet İletişim Yayıncılık Turizm İnş. Organizasyon San.Tic.Ltd.Şti'ne aittir.Köşe yazısı/haber kaynak gösterilse dahi kullanılamaz.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

• Ad Soyad:

• Yorum:

•

@name x

• UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Konya'da hangi ilçede yaşamak istersiniz?

banner386