05 Aralık 2016 Pazartesi

Evrendeki gözlemlenebilen kaç galaksi var

Bilim adamları Hubble Space teleskobu ve diğer gözlem araçlarının yardımıyla dünyamızdan gözlemlenebilen galaksilerin tam sayısını buldu.

15 Ekim 2016 Cumartesi 11:18
Evrendeki gözlemlenebilen kaç galaksi var
Evrenin keşfi için her yeni gün yeni bir gelişme ortaya çıkarken, bir taraftan da insanoğlu yeni bir gezegene yerleşmek, koloni kurmak içinde çalışmalarına devam ediyor. Yan yana yürüyen bu projeler sonucunda ilginç sonuçlar ve yeni bilgilerde ortaya çıkıyor. Bunlardan bir tanesi de evrendeki galaksi sayısı konusunda…

Daha öncesinde 100 milyar galaksi olduğu yönünde tahminde bulunan bilim adamları, son teknoloji ürünü gözlem araçları ve teleskoplar yardımıyla dünyadan gözlemlenebilen galaksilerin 'en hatasız sayısını' bulduğunu açıkladı. Bu araştırmalar sonucunda evrendeki galaksi sayısı tam tamına 700 sekstilyon olarak bulundu. 1 Aralık 2010 tarihinde yayınlanan

Nature dergisinde ise farklı bir araştırma sonucuna yer verilmiş, evrende 300 sekstilyon galaksi olduğu tahmin edildiği ifade edilmişti.
Bilim adamlarının gözlemlenebilen evrende tespit ettiği 700 sekstilyon galaksi sayısı uzayın büyüklüğünü gösterir cinsten. Dünyanın görüş açısında olmayan galaksiler doğal olarak teleskop ve diğer gözlem araçları açısından görünmez hal alıyor. Çünkü uzayın daha derinliklerine indikçe, yansıyan ışığın Dünya'ya ulaşması da o kadar zaman alıyor; belki de hala ışığı dünyamıza ulaşmamız yıldız veya galaksi sistemleri mevcuttur. Bu durumda evrendeki galaksi sayısını tam olarak tespit etmeyi imkânsız hale getiriyor.

Araştırmayı yapan bilim adamlarından Nottingham Üniversitesi gök bilimcisi Christopher Conselice, Hubble Space teleskobunun yakaladığı görselleri diğer gök bilimcilerin oluşturduğu verilerle bir araya getirerek bu sonuca ulaştığını açıkladı. Araştırmacılar görselleri 3D platforma dönüştürüp daha doğru ölçümler yapmayı başarmış.

banner349

YASAL UYARI :Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Hakimiyet İletişim Yayıncılık Turizm İnş. Organizasyon San.Tic.Ltd.Şti'ne aittir.Köşe yazısı/haber kaynak gösterilse dahi kullanılamaz.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

• Ad Soyad:

• Yorum:

•

@name x

• UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Konya'da hangi ilçede yaşamak istersiniz?

banner386