08 Aralık 2016 Perşembe

Kainatın erken dönemine ait 'cüce galaksiler' keşfedildi

Astronomlar, yerçekimsel kırılma fenomeni sayesinde kainatın erken oluşum evresine ait çok sayıda mini galaksinin varlığını tespit etti.

24 Kasım 2016 Perşembe 09:42
Kainatın erken dönemine ait 'cüce galaksiler' keşfedildi
ABD'den bir grup astronom, bilim tarihinde ilk kez bir cüce galaksi topluluğunu görüntüleyerek tespit etmeyi başardı.

California Üniversitesi Fizik ve Astronomi Bölümü gözlem ekibi, yerçekimsel kırılma veya yerçekimsel lens denilen, uzaktaki bir gök cismiyle aynı görüş çizgisindeki bir cismin diğerinden aldığı ışığı büyüterek doğal bir lens işlevi göreceği varsayımından yola çıkarak, daha önce tespiti mümkün olmayan cüce galaksi topluluklarını görüntülemeyi başardı.

Hubble uzay teleskobundaki Wide Field 3 kamerasını kullanan ekip, üç galaksi öbeğinin derinlik görüntülerini kaydetti. Görüntüler, çok sayıda cüce galaksinin varlığını ortaya çıkardı.

Tespit edilen mini galaksilerin yıldız oluşumu bakımından evrenin en üretken olduğu kozmik döneme ait olduğu ileri sürüldü.

"The Astrophysical Journal" dergisinde yayımlanan araştırmada kullanılan yöntemin bilim dünyasına evrenin erken dönemdeki oluşumu hakkında çok daha geniş bilgi sağlayacağı kaydedildi.

banner349

YASAL UYARI :Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Hakimiyet İletişim Yayıncılık Turizm İnş. Organizasyon San.Tic.Ltd.Şti'ne aittir.Köşe yazısı/haber kaynak gösterilse dahi kullanılamaz.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

• Ad Soyad:

• Yorum:

•

@name x

• UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

Konya'da hangi ilçede yaşamak istersiniz?

SPOR TOTO SÜPER LİG