1. YAZARLAR

  2. Dursun Seyis

  3. Deveye Sormuşlar?
Dursun Seyis

Dursun Seyis

Dursun Seyis
Yazarın Tüm Yazıları >

Deveye Sormuşlar?

A+A-
Bizde bir söz vardır :
Deveye sormuşlar boynun niye eğri ?
Deve cevap vermiş :
Nerem doğru ki…
İşte o misal.
Türkiye’de her yer paralel, her yer kokuşmuş, her yer, lime lime dökülüyor.
Buradan saymaya gerek yok.
TRT Devletin bir kurumudur.
Görevi de halkı eğitmek adına, yayın yapmak, tarafsız habercilik yapmak.
Peki bunu yapıyor mu?
Bugün değil, dünde yapmıyordu.
Hep güçlünün, iktidarın yanında…
O zaman insanlar kime nasıl güvenecek? Objektif, tarafsız yayıncılık nerede ?
Hangi kanalın hangi haberine itibar edecek ?
Kısa adı RTÜK olan Radyo, televizyon üst kurulu’da bir devlet kurumudur. Türkiye’de yayınları denetler, yanlışlar yapanları uyarır ve gerekiyorsa ceza verir.
Seçimlere çok az bir zaman kaldı.
RTÜK “İhlal var” dedi raporu YSK’ya gönderdi.
TRT’NİN, Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) seçim dönemi yayınlarında, “Tek yönlü ve taraf tutan yayın yapılamayacağı” ve “Fırsat eşitliğinin sağlanmasını zorunlu” kılan kararına rağmen TRT’de AK Parti’ye muhalefetten daha fazla zaman ayrıldığı ortaya çıktı.RTÜK, TRT’nin yayın ilkelerin ihlal ettiğine karar vererek raporun, “Gereğini yapmak üzere” Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) gönderilmesine karar verdi.
RTÜK’ün İzleme ve Değerlendirme Raporu’na göre TRT, 22 Şubat- 2 Mart arasında toplam yayın süresinin 13 saat 32 dakikasını Ak Parti’ye ayırırken,Ana muhalefete 48 dakika verildi. TRT Haber mitinglerden kesitler yayınladığı seçim yayınlarının toplam yayın süresinin yüzde 89.52’sini (13 saat 32 dakika) AK Parti’ye, yüzde 5.29’u (48 dakika) MHP’ye, yüzde 4.96’sı (45 dakika) CHP’ye, yüzde 0,22’si (2 dakika) BDP’ye ayrıldığı tespit edildi.TRT Haber’in liderlerin seçim mitinglerine ilişkin gün ve dakika listesini yapan RTÜK uzmanları “ihlal” tespiti yaptılar. 7 Mart tarihli uzman raporunda, “Bu sürelerin seçime katılan siyasi partiler açısından kamunun siyasal beklentilerine cevap verecek şekilde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamadığı görülmektedir” denildi.
Raporda, YSK’nın seçim yayınlarında “siyasi partiler arasında fırsat eşitliğinin sağlanması zorunlu olduğu” kararına ve RTÜK Yasası’nın “Siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz” hükmünü ihlal ettiği belirtildi. Ancak, 10 Mart tarihli daire başkanının imzasını taşıyan raporun sonuç bölümünde TRT Haber’in seçim yayınlarında, “birden fazla siyasi partiye yer verildiği için”, “fırsat eşitliğine aykırı” olmadığı, “tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz” hükmü kapsamında değerlendirilemeyeceği kanaatine varıldığı bildirildi.
Haberlere bakılırsa RTÜK TRT raporunu görüştü. Seçim dönemi yayınlarını anayasa ve yasal mevzuat gereği RTÜK’ün raporu üzerine YSK değerlendiriyor. Önce uyarı sonra yayın durdurma cezası yoluna gidilebiliyor. RTÜK, yayınlarda ihlal olduğuna ilişkin raporu, bire karşı 8 oyla kabul etti. RTÜK, ihlal raporunun, “Gereğini yapmak üzere” YSK’ya gönderilmesine karar verdi.
RTÜK, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun, Başbakan Tayyip Erdoğan ile oğlu Bilal Erdoğan arasında olduğu iddia edilen tapeleri grup toplantısında dinletmesinin ardından bu tapeleri yayınlayan STV Haber ve EMTV’ye ceza verdi.
Ayrıca Samanyolu Haber ve EMTV kanalına bu çerçevede, ‘yayınlar hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olamaz’ ve ‘yayınlar insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez’ yayın ilkelerini ihlal ettikleri gerekçesiyle yine AK Partili üyelerin oyları ile müeyyide uygulanmasına karar verildi. Aynı gerekçelerle haklarında rapor hazırlanan CNN Türk, Bengü Türk, Bugün TV kanallarının raporlarının ise bir sonraki kurul toplantısında değerlendirilmesine karar verildi.
RTÜK, bir askerin rüyasında Hz. Peygamberi görme sahnesini işleyen Şefkat Tepe dizisi nedeniyle STV kanalına ceza verdi. Dün yapılan toplantıda, Üst Kurul üyeleri, kanala oy çokluğu ile, ‘yayınlar, toplumun milli ve manevi değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olamaz’ ilkesini gerekçe göstererek ceza verilmesini kararlaştırdı.
Ö eleştiri yaparsak işte Türkiye’de Medya, işte ortaya konulan gerçekler…

 
Bu yazı toplam 57 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum