1. YAZARLAR

  2. Mustafa ÖZYURT

  3. Fasik Âlimler ve Cahil Abidler
Mustafa ÖZYURT

Mustafa ÖZYURT

mustafa özyurt
Yazarın Tüm Yazıları >

Fasik Âlimler ve Cahil Abidler

A+A-
Hz. Hadimî, bu hususu dikkatle okursanız değişik manalarda açıklamaktadır. Sebebi işin ehemmiyetine binaendir. Zira toplum, neyin üstün ve kimin daha faziletli olduğunu anlayabildiği kadar, gördüğünden ve duyduklarından etkilenmektedir. Bu mevzuyu da yine Efendimizin sözleriyle teyit ve delillendirmektedir. Şöyle ki:
Hâkim, Enes r.a.) dan: “Rasülullah s.a.v. buyurdular ki: “ Ahır zamanda çok cahil ibadet ediciler ve çok fasık âlimler olacak”.Yani çok ibadet edecekler, lakin ibadetlerinin hallerinden çok cahil olacaklar. Fasik âlimler ise, ilimlerinin iktizasınca fasiklık üzere cesur olurlar.
Hz.Ali Efendimiz (k.v.): ”İki racül helak oldu. Biri perdesi yırtılmış zahiri âlim (İlmin manevi hallerinden mahrum ve uzak âlim demektir. Diğeri cahil abid’tir buyurur. Abid, kendini ibadet ve taâta vermiş kişi demektir. Bu güzel bir şeydir ama bilerek yapılırsa!)
Sahibi Hidayet de şiirde: Perdeyi yırtmış kibirli âlimin fesadı, Cahil abidden büyüktür. Her ikisi de âlemde azım fitnedir, Dininde ibadet eden kimse için denilmektidir. (berika. c.1s.646) Sözleriyle kibirli alimle cahil ibadet edicinin seviyelerinin farkı gayet rahat anlaşılmaktadır.
BEN ÂLİMİM DİYEN CAHİLDİR
İlim Allahındır. Ve lakin insanlardan öyleleri var ki, bu hakikati hemen unutmaktadırlar. Çünkü şeytan, kibirden azıcık açık bir kapı buldumu hemen intikam almaya kalkar. Bu hataya düşmemek için, bu mevzuya hadisi şerif ve ayeti kerime ile şöyle devam ediyor ve kendi görüşünü de ortaya koyuyor Hadimî k.s.:
Hadisi şerif de sevgili peygamberimiz (s.a.v.) “Kim, Ben âlimim dedi, o cahildir.” buyurmuşlardır. Çünkü âlim, ilim iddiasında bulunmaz. İlim müddeîsi yani âlimlik iddiasında olan ise âlim olmaz.
Musannıf dedi ki: Ben yarım âlim görmüyorum. Çünkü yarısı olmayana itibar yoktur. O haller ve amellere nazar ettiği zaman nefsi için hükmeder. O durum ise uzak durulması icap eden afetlerdendir.
Bir ayeti celile de: “Ancak Allahın kullarından âlim olanlar Allahtan korkar” buyurulmaktadır. Bu ayet hüküm üzere delildir. Âlimler tevazua varistirler. Yani alçak gönüllülüğe varistirler. Hz. Allaha isyan etmeye cüretleri yoktur. Onların kelamlarında emniyet vardır.
Sen düşün... Bundan dolayı yani ilmin haşyet ve tevazua verasetten dolayı düşün. Yani âlimlerin, peygamber varisi olduklarını düşünerek davranışlarını ayarlamalısın, ister âlim ol ve ister âlim olmayan birisi ol, böyle düşünmek akıllı bir iştir. Enbiya a.s. Allahın kulları için mütevazı oldular( unutmayalım ki Allah gönül alçaklığını sever!). (berika c.1.s.647) (Devam edecek)  
Bu yazı toplam 121 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.