1. YAZARLAR

Yazarın Tüm Yazıları >

FRANSA’DA GÜNLÜK HAYAT

A+A-

Fransa’ya girerken pasaport polisinin dönüş biletimizi ve kalacağımız yeri sorduğu nezaketsizliği saymazsak Fransa ziyaretinin yolunda gittiğini söyleyebilirim!
Neyse ki dönüş biletimizi gösterip kalacağımız yere ait bilgileri verip pasaport kontrolünü geçtikten sonra bavullarımızı aldık. Havaalanında bizi karşılayan kıymetli bacanağım Mehmet Aydemir’in aracıyla yaklaşık 1 saat süren yolculuğun sonunda Montargis’te bizi karşılayan akrabalarımızın içtenliğiyle bütün yorgunluğumun geçtiğini hissettim. İrili ufaklı su kanallarının yanında İki büyük kanalın buluştuğu yer olarak tarif edilen Montargis, Fransa’nın kendi halinde taşra bir kentidir. Akraba ziyareti dışında gelmek için yeterli bir neden bulmakta güçlük çekilen sıradan bir kasabadır Montargis...
İkinci gün Cuma namazı kılmak için Avrupa’nın bütün şehirlerinde olduğu gibi Diyanete bağlı Montargis Ulu Camiine gitmek için evden çıktık. Bize tarif edildiği haliyle ve iki yıl önceki ziyaretimizden akılda kalan bilgi kırıntıları ile oğlum Selim ile camiiye gittik. Camiyi bulunca kendimizi Anadolu’nun herhangi bir şehrindeymiş gibi hissediyorsunuz. O zaman camilerin ibadet dışında önemli bir birlik beraberlik ortamı olduğunu anlıyorsunuz. Anadolu’da da bir kaç ev yapılınca hemen bir camii inşaatına başlanması bu önemli ihtiyacın hissedildiğinden olduğunu düşünüyorum. Camiide vaaz ve hutbeyi dinleyip namazımızı eda ettikten sonra eve döndük...  Bugün üçüncü gün ve hala sarı yeleklilerden kimseyi görmüş değilim. Benim açımdan onları görmemiş olmam önemli bir eksiklik olmasa gerek! Bu arada sarı yelekliler havaların soğuk olması nedeniyle istirahat ediyorlarmış! Ayrıca otoyollarda, zarar verip kullanılamaz hale getirdikleri bir kaç radar cihazı gördüm.
Daha önce de söyledim mi bilmiyorum fakat burada işyerleri, marketler akşam saat 8 civarında kapanıyor. Sokaklar tenha olup evlerin ışıkları kapatılıyor ve erkenden istirahata geçiyorlar. Türkiye’de bizde olduğu gibi gece yarılarına kadar oturup lak lak yapmıyorlar. Sabah da erkenden kalkıp herkes işine gücüne gidiyor. Bu yönüyle Yüce Rabbimizin Kuran-ı Kerim’in Yûnus Suresi, 67. Ayetinde “O, içinde dinlenesiniz diye geceyi sizin için (karanlık); gündüzü ise aydınlık kılandır. Şüphesiz bunda işiten bir toplum için ibretler vardır.” buyurduğu gibi yaşıyorlar. Bu konuda kitabımızda fazlaca benzer hükümlerin varlığı müslümanların gece daha çok istirahat etmesi sabah namazı sonrası güneşin doğuşundan önce de rızıkları için çalışmaya başlamalarının ısrarla buyurulduğunu görebiliriz.
Bu dönemde alışverişte “soldes” dedikleri kampanya ve indirimlerin çok olduğunu görüyoruz. Mağazalar genellikle % 70, % 50 ve benzeri indirim oranları ile tüketicileri alışverişe zorluyorlar! İlginç ve önemli indirimlerin olduğunu da gördüğümü ifade edebilirim. Bu ay yapılan kampanya ve indirimler adeta bir gelenek haline gelmiş olup fazlasıyla rağbet görmektedir.
Son olarak Türkiye’de sanılanın aksine Fransa’da her şey de güllük gülistanlık değildir. Burada bir çok ailede karı koca çalışmakta ve sosyal yardımlar önemli bir destek olmaktadır. Euro geçişinden sonra satın alma gücünün azaldığı zaten söyleniyordu. Bizdeki gelişmelere bakınca Avrupa ile aramızdaki makasın çok daraldığını söyleyebilirim. Asgari ücret, ekmek fiyatı ve benzeri kalemlerde bizde ve onlarda hesaplı olanlar vardır. Mazot ve otomobil burada bize göre ucuz iken gıda ürünlerinde ve asgari ücrette bizim ülkemiz daha iyi durumdadır. Ekmek fiyatları bizde 1 ve 1,10 civarında iken burada da baguette dedikleri ekmekler 0,90 euro seviyelerindedir. Fazla alınca 3+1 ya da 8+2 gibi kampanyalarla daha hesaplı da satın alınabilmektedir.
Montargis’ten, Orta Fransa’dan yazacaklarım şimdilik bu kadardır. Hepinizi alemlerin rabbi yüce Allah’a emanet eder, selam ederim.

Bu yazı toplam 1466 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.