1. YAZARLAR

  2. Hüseyin ERYILMAZ

  3. IŞİD Gerçeki-2
Hüseyin ERYILMAZ

Hüseyin ERYILMAZ

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

IŞİD Gerçeki-2

A+A-

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, ayetteki "hükmetmeme"nin, "Onun hakimiyetini tanımamak" durumunda küfre gireceğine işaret eder. (Hak Dini Kur'an Dili, 3:1690.249). Ömer Nasuhi Bilmen de şu izahı getirir: "Bir kimse hükm-ü İlahiyi kalben kabul etmez, onu bile bile lisanen inkar ederse o takdirde kafir olur. Fakat onu kalben tasdik ettiği halde terk eylerse kafir olmaz, günahkar olur." (Kur'an-ı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri, 2:772). Bilmen, büyük İslam alimi İkrime'den de şu iktibası yapar: "Her kim Allah Teala'nın hükmettiği ile, onu bilerek inkar ettiği halde hükmetmezse kafir olur. Fakat her kim onu ikrar ettiği halde onunla hükmetmezse, o fasıktir, zalimdir, yoksa kafir değildir." A. g. e.

Görüldüğü gibi, bütün müfessirler ayetin tefsirinde görüş birliği içindedir. Hepsi, bir kimse Allah'ın hükümlerini inkar etmediği, onlara hakarette bulunmadığı müddetçe kafir olmayacağı görüşündedir.

Analiz;

Malumunuz mekkeli müşrikler sahabelere eziyet yapıyorlardı bunun neticesinde peygamberimiz [sav] sahabelerine habeşiştana hicret etmelerini istemiş,iki kafile olarak hicret etmişlerdir. Bu kafile içerisinde halife hz Osman ve peygamberimizin kızı rukiye de vardır.kral necaşi de hıristiyandır kral necaşinin daha sonra müslüman oldu denilmektedir ama ilk dönemde müslüman oldugunu kimse söyliyemez bu birincisi, .ikincisi ise necaşi ölmüştür ama kanun ve yasaları degişmemistir. ve o sahabiler orada bazıları erken dönse de bazıları hicri 615 ten 628 e kadar kalanlar olmustur.yani onüç sene. peki bunlar kafir muşrik veya mürtet mi oldular. ....

Ve yine Malumunuz peygamberimiz islamı anlatmak için taife gitmişlerdi. tabiki orada umduğunu bulamadığı gibi taiften çıkıncaya kadar taşlamışlardı.mahzun olarak geriye dönmüşlerdi. Peygamberimiz,ebu talibin ve hz haticenin ölmesiyle mekkede zor günler geçirirmişti.bu sebepten dolayı da mekkeye giremiyordu. Arap adetlerine göre mekkeye girebilmesi için birilerin himayesi gerekiyordu. Kureysin hatiri sayilir büyüklerinden Adiyy oglu Mut’im’e haber gönderdi. Oda kabul edip peygamberimize sahip çıkarak. Mut’im ve çocuklari silahlanip Kâbe’nin dört bir tarafini tuttular. Peygamber Efendimizin Mekke’ye girip serbestçe tavâf etmesini ve evine gitmesini sagladilar.(100) (620 M.) Mut’im, Bedir savasinda müsrik olarak ölmüştür.şimdi burada peygamberimiz bir müşrikten eman almıştır.eman almakla peygamberimiz haşa hatamı yapmıştır.

......

Ve yine memlükler dönemi halifelikle idare edilmiştir.öyle zaman oldu ki mogol istilasinda halifeligin yetkisi tamamen elinden alınmış,halifeligin tek adı kalmıştır.simdi sizlere soruyorum böyle bir halifelikmi iyi,yoksa ben kralım ama allahın emilerini uygulayacagim diyen kişi mi daha iyi.

hadis-Ukbe bin Amir diyor ki, (Resulullah, minbere çıktı. Kendisini minber üzerinde son görüşüm bu idi.ve şöyle buyurdu. “Benden sonra, müşrik olmanızdan korkmuyorum. Dünyaya düşkün olarak, birbirinizi öldürmenizden, böylece, geçmiş kavimler gibi, helak olmanızdan korkuyorum”buyurdu[buhari muslim]

Deaş le ilgili Bir misal daha verelim;

Hani selefiler oy kullanmak şirktir, demokrasi ile yönetilenler kafirdi ya ?.yine size bir missal verelim; oy kullamak şirkmidir,bu konu daha ilerde bölüm halinde yazılmıştır detaylı bir sekilde okuyabilirsiniz.

. Mısırda Nur Partisi'ni çıkaran grup yani bu günkü[ deaş] (İskenderiye Selefiliği veya Selefi Davet), Hüsnü Mübarek'i deviren 25 Ocak 2011 Devrimi'ne katılmamıştı ve devrime karşıydı. Zira bu devrim, onlara göre yöneticiye karşı 'çıkmaktı' ve dinen caiz değildi. İskenderiye Selefiliği, siyasi partileri ve gösterileri de haram kılmışlardı. Fakat devrim başarılı olur olmaz bu günkü deaş partilerini kurdular ve kısa süre önce 'küfür' olduğu ve 'caiz' olmadığını belirttikleri 'demokratik' siyasi sürece giriverdiler.ve her sey caiz oluverdi.

O halde, mü'min olarak Ehl-i Sünnet vel Cemaat görüşüne sımsıkı sarılmamız, bid'at ehline iltifat etmememiz gerekir. Büyük imam ve müçtehidlerin tefsir ve izahlarına dikkat edip onlardan istifade etmemiz şarttır.

 

Not; Çalışmanin devami 9 ayri bolum, 53 sayfadan olusmaktadir.

Bu yazı toplam 274 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.