1. YAZARLAR

  2. Hüseyin ERYILMAZ

  3. PEYGAMBERİMİZ (SAV) VALİDELERİ
Hüseyin ERYILMAZ

Hüseyin ERYILMAZ

Yazar
Yazarın Tüm Yazıları >

PEYGAMBERİMİZ (SAV) VALİDELERİ

A+A-

,Beyhâkî ve İbnTeymiyye gibi selefiyye mensupları yani bugünkü Deaş,aşağıdaki ayet ve hadisleri delil gösterek Hz peygamberin Validelerinin mümin sayılamıyacagını söylemektedirler. Müslim'in rivayet ettiği;

1 "Benim babam da senin baban da cehen­nemdedir" hadis-i serifive;

2 ve vâlidâResûlillahimâtâale’l-küfri,” Ebu Hanifenin bazı yazma Fıkh-ı Ekber nüshasını

3 “Kâfir olarak ölüp de cehennemlik oldukları kendilerine belli olduktan sonra, akraba bile olsalar, müşriklerin affedilmelerini istemek, ne Peygamberin, ne de müminlerin yapacağı bir iş değildir.” (Tevbe, 9/113) Ayetini delil gösterek Hz. Peygamber'in anne ve babasının mümin sayılamayacaklarını söylemektedirler. Bu üç madde aşagıda gelecektir.

Şimdi yukardaki ayet ve hadisleri incelemeden önce aşagıdaki ayet ve hadislerde peygamberimizin validelerinin mümin ve cennetlik oldugunuögreniyoruz.

Peygamberimizin valideleri,"Fetret devri mü'mini" idiler. "Zaman-ı fetret" nedir? Fukaha; İslam hukukçuları fetret deyince; İsa (a.s.) ile Resulullah (s.a.) arasındaki zamanı kastederler. Bu altı yüz küsur sene zarfında ge­lip geçenlere Ehl-i fetret denilir. Fetret devri demek, iki peygamber arasında geçen ve peygambersiz olan ara devredir. Bu durumda, İslâm'dan önce her kavme müstakil peygamber gelme esasına binaen iki peygamberin gönderilme müddetleri İçinde yaşasa bile, önceki peygamber kendilerine Resul olarak gönderilmeyen, yeni gelene de yetişemeyen kimse fetret devri insanı sayılır. Resûlullahın ebeveyni, Hazret-i isa Araplara gönderilmediği ve Resâlullah’ın nübüvvetine de yetişmedikleri için fetret devri insanı sayılırlar.Ayet-i kerîme'de kendilerine Rasül gelmeyen hiçbir kavmin sorumlu tutulmayacağı belirtilmiştir:

Mevzumuzu burada biraz açalım. Hz. Abdullah ile Hz. Âmine, Efendimize peygamberlik vazifesi verilmeden çok evvel yani annesi, Peygamber efendimize hamile iken Babası Abdullahı, peygamberimiz altı yaşında iken de annesini kaybetmistir. Dolayısıyla Fetret Devrinde yaşamışlardır, ve "Ehl-i Fetret"ten sayılırlar. Fetret Devrinde vefât edenlere ise azap yoktur.

Kendisine bir peygamberin dâveti ulaşmayan kimsenin âhirette azap görmeyeceği aşagıdakiâyet ve hadislerle sabittir.Peygamber Efendimizin peder ve vâlidelerine de geçmiş peygamberlerden hiçbirinin dâvetinin ulaşmadığı tarihen sabittir. Şu halde, tereddütsüz söyleyebiliriz ki, onlar da necât ehlidirler ve âhirette azap görmeyeceklerdir.

Söz konusu görüşler içinde yaygın kabül gören, onların dinî cehalet içinde yaşayan fetret ehlinden oldukları ile fetret ehli haniflerinden olduklarını kabul eden görüşlerdir.

1"Peygamber göndermedikçe de biz kimseye azab edici değiliz." (İsra 15).

Kaldı ki, Hz. İbrahim'den bakiye kalan dinî bir an'ane cahiliye devri Araplarında mevcut idi.

2 "Bu böyledir. Çünkü Rabbin halkı habersiz iken ülkeleri zulüm ile he­lak edici değildir."(el-En'am7/131)

3. “Kendi elleriyle yaptıkları (günahlar) yüzünden başlarına bir felaket geldiği zaman; "Ey Rabbimiz, bize bir elçi göndersen de âyetlerine uyup müminlerden olsaydık" diyecek olmasalardı (seni göndermezdik. Bu bahanele­rine fırsat vermemek için seni gönderdik)" (el-Kasas,17/47)

4."Şayet onları ondan önce bir azap ile helak etseydik Rabbimiz? Biz’e bir elçi gönderseydin de böyle-alçak ve rezil olmadan önce senin âyetlerine uysaydık, derlerdi." Taha,20/134

5."Rabbin, şehirlerin anası (olan Mekke) de onlara âyetlerinizi oku­yan bir elçi göndermedikçe ülkeleri helak edici değildir..." (el-KASAS,28/59)

6."Bizim helak ettiğimiz her memleket halkının mutlaka uyarıcıları vardı. (Onlara) ihtar (ederler, gidişlerinin nereye varacağını hatırlatırlardı).Biz zul­metmiş değiliz." (eş-Şuara,26/208, 209)

HADİSİ SERİFLER;                                                                                    

1. Peygamberimiz (sav)"Ben kendi sulbünden geldiğim şu sülaleye kadar Âdemoğulları'nın en hayırlı sülalesinden nesilden nesile intikal ederek gönderildim." (Buhârî, Me­na­kıb 23; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, II, 373-417) .

2"Allah, İbrahim oğullarından İsmail'i seçti; İsmail oğullarından, Kina­­ne oğullarını seçti, Kinane oğullarından Kureyş'i seçti. Kureyş'tenHaşimi oğullarını seçti. Haşim oğullarından da beni seçti." (Müslim, Fezail 1; Tirmizî, Menakıb 1; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, IV, 107)

Bu yazı toplam 252 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.