AYT sınavında yapay zeka ile kopya girişimi: Öğrenci tutuklandı!
İstanbul Çekmeköy'de gerçekleştirilen AYT sınavında, cep telefonuyla içeri girerek yapay zekâ uygulaması üzerinden kopya çekmeye teşebbüs ettiği iddia edilen 20 yaşındaki bir aday tutuklandı.
ÖSYM tarafından 21 Haziran’da yapılan Alan Yeterlilik Testi sırasında yaşanan olayda, Mustafa Eren K.’nin sınav salonuna cep telefonuyla girdiği ve cihazı yanında gizli şekilde bulundurduğu belirlendi. İddiaya göre aday, sınav esnasında soru kitapçığının bazı sayfalarını fotoğraflayarak yapay zekâ uygulaması üzerinden çözüm aramaya çalıştı.
Sınav görevlilerinin şüpheli hareketleri fark etmesi üzerine aday, sınav sonunda binadan çıkmadan önce durduruldu. Yapılan kontrolde cep telefonu üzerinde bulundu ve durum güvenlik birimlerine bildirildi. Olayın ardından İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı.
Gözaltına alınan aday, emniyette verdiği ifadede sınava telefonla girme amacının kopya çekmek olmadığını ileri sürdü. Ancak sınav sırasında kısa süreli bir düşüncesizlikle soru görsellerini çekip yapay zekâdan yardım almayı denediğini kabul etti. Ayrıca çektiği görüntüleri kimseyle paylaşmadığını söyledi.
Soruşturma kapsamında “Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’a muhalefet” suçlaması yöneltilen şüpheli, çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.
