Konya'da çöpe gidecekti, tek tek hayata döndürdü
Teknolojinin hızla yenilendiği dönemde eski elektronik cihazlar yeniden hayat buluyor. Konya'da yarım asırdır tamircilik yapan Abdurrahim Ceviz, 80 ila 100 yıllık gramofon, radyo ve televizyonları orijinalliğini koruyarak yeniden çalışır hale getiriyor.
“80-100 YILLIK RADYOLARI ORİJİNAL HALİNE DÖNÜŞTÜRMEYE ÇALIŞIYORUZ”
İlk başladığı zamanla aynı heveste işe devam ettiğini belirten Abdurrahim Ceviz, "67 yaşına yaklaştım aşağı yukarı. Yine aynı heves devam ediyor. Yani meslek zevkimizden hiçbir şey kaybetmedik. Büyük bir zevk alıyoruz. Çok mutlu oluyoruz. Bunları kurtardık diye gerçekten huzur buluyoruz. Aşağı yukarı bir iki arkadaşımız var, eskilerden fazla kalmadı. Torunlar yardım ediyor. Çıraklar yetişiyor. Ama eskisi kadar değil. Yine de Allah razı olsun devletimizden. Çıraklık okulları açtı. Liseye giden çocukları oraya yönlendirdi. Yardımcı olmaya çalışıyor. 80-100 yıllık radyoları orijinal haline dönüştürmeye çalışıyoruz. Yeni nesil deri kullanmamaları için kaliteli olduğu için onlarla uğraşıyoruz. Tahta kasalarını bir arkadaşımız güzelce düzeltiyor. Biz de işin arızalı olanlarını tamir ediyoruz. Lambalarını, malzemelerini temin ediyoruz, takıyoruz. 80-100 yıllık radyoları çalışır hale getiriyoruz" diye konuştu.