Konya'da irfan yolculuğu: Bilgi ezberlemek değil, ahlakı rehber edinmektir
Konya'da 12 yıldır kesintisiz sürdürülen 'Öncü Sahabiler' projesi, görkemli bir finalle taçlandı. Sahabe ahlakını hayatlarına rehber edinen Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, bir yıl boyunca süren emeklerinin ödülünü aldı.
Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin kurumsal bir geleneği haline gelen ve tamamen okulun öz kaynaklarıyla şekillenen "Öncü Sahabiler" projesi, bir eğitim-öğretim yılı boyunca süren yoğun çalışmaların ardından muhteşem bir finalle taçlandı. Yeni eğitim müfredatı "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile tam uyumlu olarak yürütülen proje, öğrencilerin manevi gelişimine ve karakter inşasına katkı sunmaya devam ediyor.
BİR YILLIK EMEK VE İRFAN YOLCULUĞU
Eylül ayında her sınıfa bir sahabe isminin verilmesiyle başlayan süreç, iki döneme yayılan kapsamlı bir etkinlik takvimiyle yürütüldü. Öğrencilerin yoğun emek harcadığı dönemin ilk yarısında; sınıf panoları, tematik tiyatro gösterileri, şiir ve ilahi dinletileri hazırlanırken, öğrencilerin farkındalık oluşturmak amacıyla gerçekleştirdiği "çat kapı" sahabe canlandırmaları büyük beğeni topladı. İkinci dönemde ise sahabelerin hayatına dair yapılan derinlemesine araştırmaların ardından, sınıflar arası kıyasıya rekabetin yaşandığı bilgi yarışmaları ve ön elemeler düzenlenerek süreç heyecan dolu bir finale taşındı.
"AMAÇ BİLGİ EZBERLEMEK DEĞİL, AHLAKI REHBER EDİNMEK"
Okul yönetiminden yapılan açıklamada, projenin temel hedefinin kuru bir bilgi ezberletmek olmadığı, asıl amacın sahabe efendilerimizin ahlakını öğrencilerin hayatına rehber etmek olduğu vurgulandı. Proje sayesinde okuldan mezun olan bir öğrenci, yaklaşık 20 sahabenin hayatını derinlemesine öğrenmiş oluyor. Yetkililer, öğrencilerin Anadolu’nun ruh köklerine bağlı, manevi değerleri yüksek ve takım ruhuna sahip bireyler olarak yetişmesinden büyük gurur duyduklarını ifade etti.
EMEK VEREN EĞİTİMCİ VE ÖĞRENCİLERE TEŞEKKÜR EDİLDİ
Görkemli ödül töreninin sonunda, projenin başarıyla tamamlanmasında emeği geçen isimler unutulmadı. Başta Okul Müdürü Memnune Hanım olmak üzere; projenin mimarlarından Fahrunisa Tunç’a ve Meslek Dersleri zümresi öğretmenleri Kezban Nur Bitim, Ceylan Uysal, Sümeyra Aydın Özkan, Yasemin Avara, Esra Güllü Günaydın ile Zeynep Hatun Saydam’a katkılarından dolayı teşekkür edildi.
Program, projenin asıl kahramanları olan öğrencilerin coşkulu alkışları ve ödüllerin takdim edilmesiyle sona erdi.


