Konya'da işlenmeyen topraklar için altın değerinde destek
Konya'nın Selçuklu ilçesinde yürütülen 'Çiftçi Dostu Nohut Projesi' kapsamında dağıtılan tohumlar ekilmeye başlandı. Proje ile atıl arazilerin üretime kazandırılması ve çiftçinin maliyet yükünün azaltılması hedefleniyor.
Konya’da tarımsal üretimi artırmaya yönelik projeler sahada karşılık bulmaya devam ediyor. Tarım ve Orman Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen TAKEP “Çiftçi Dostu Nohut Projesi” kapsamında Selçuklu ilçesinde dağıtımı yapılan nohut tohumlarının ekimi başladı.
Selçuklu İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü kontrolünde gerçekleştirilen ekim çalışmaları, düzenli denetimlerle yakından takip ediliyor. Projenin planlanan hedefler doğrultusunda etkin ve verimli şekilde ilerlemesi için sahadaki çalışmalar aralıksız sürdürülüyor.
Proje kapsamında özellikle işlenmeyen ya da nadasa bırakılan arazilerin yeniden üretime kazandırılması amaçlanıyor. Aynı zamanda küçük ölçekli tarım işletmelerinin desteklenmesi ve çiftçilerin üretim maliyetlerinin düşürülmesi hedefler arasında yer alıyor.
Yetkililer, tohumlarını toprakla buluşturan üreticilere bereketli bir sezon dileyerek, sürdürülebilir tarım anlayışıyla sahadaki destek ve denetim faaliyetlerinin devam edeceğini vurguladı.

