Konya'da manevi hafızayı canlandıran sergi kapılarını açtı
Konya Büyükşehir Belediyesinin, Depo No:4 ev sahipliğinde düzenlediği 'Hac Hatırası - Cumhuriyet Dönemi Hac Yolculukları ve Hatıraları Sergisi' ziyarete açıldı.
“HERKES BURADA KENDİSİNDEN BİR PARÇA, BÜYÜKLERİNDEN DİNLEDİĞİ HATIRALARINDAN BİR KESİT BULABİLİYOR”
Konya Valisi İbrahim Akın da “Hac farizasını yerine getirmek üzere toplu organizasyonların yapılmaya başladığı 1947 yılından bugüne kadarki serüveni esasında gözler önüne sermişler arkadaşlarımız buradaki sergide. Hacca gitmeden önceki heyecanlı hazırlık dönemi, uğurlama törenleri, akabinde yolculuk süreci, hangi güzergahların takip edildiği, hacca varıldığında oradaki ibadetler, ibadet sonrası dönüş hazırlıkları ve yanlarında getirdikleri hediyeler… Her birini burada görebilmeniz mümkün. Esasında herkes burada kendisinden bir parça, büyüklerinden dinlediği hatıralarından bir kesit bulabiliyor. Son derece anlamlı bir sergi olmuş. Bu sergi de emeği geçen bütün arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Bütün vatandaşlarımızı da geçmişe gitmek, hatıralarını canlandırmak adına bu sergiyi ziyaret etmelerini özellikle istirham ediyorum” diye konuştu.