Konya'da tarıma 965 milyon liralık destek
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, çiftçilerin ülke ekonomisi ve gıda güvenliği açısından taşıdığı kritik role dikkat çekti. Altay, toprağa emek veren tüm üreticilerin gününü kutlayarak bereketli bir sezon temennisinde bulundu.
Konya Büyükşehir Belediyesi olarak tarımı stratejik bir alan olarak gördüklerini kaydeden Altay, kırsal kalkınmayı destekleyen projelere aralıksız devam ettiklerini dile getirdi. Bu kapsamda 2018 yılından bu yana üreticilere sağlanan fidan, fide, tohum, tarımsal ekipman desteği ve küçük ölçekli sulama yatırımlarının toplam tutarının 965 milyon lirayı geçtiğini açıkladı.
Üreticilere yalnızca maddi destek sunmadıklarını belirten Altay, ziraat mühendisleri ve veteriner hekimlerin sahada aktif görev aldığını, köy köy gezerek çiftçilere teknik danışmanlık hizmeti verdiklerini söyledi.