Konya'daki aile davası Yargıtay'dan döndü!
Konya Bölge Adliye Mahkemesi'nin 'ayrılık' davasını reddetmesi Yargıtay'dan döndü. Eşinden DNA testi isteyerek sadakatsizlik ithamında bulunan kocayı kusurlu bulan Yargıtay 2'nci Hukuk Dairesi, istinaf kararının hukuka aykırı olduğuna hükmederek bozma kararı verdi.
Konya Bölge Adliye Mahkemesi 2’nci Hukuk Dairesi’nin incelemesine konu olan ve Afyonkarahisar’da açılan “ayrılık” davasında Yargıtay 2’nci Hukuk Dairesi dikkat çeken bir karara imza attı. Eşinden DNA testi talep ederek sadakatsizlik ithamında bulunan kocayı kusurlu bulan Yargıtay, istinaf mahkemesinin davayı reddetme kararını hukuka aykırı bularak bozdu.

Afyonkarahisar’da yaşayan bir kadın, eşinin kendisinden DNA testi istemesi ve çocuğun kendisinden olmadığı yönünde ima ve ithamlarda bulunması nedeniyle mahkemeye başvurdu. Kadın, boşanma değil, Türk Medeni Kanunu kapsamında belirli bir süre ayrı yaşama imkânı sağlayan “ayrılık kararı” verilmesini talep etti.
İlk derece mahkemesi, erkeğin davranışını kusurlu bularak tarafların 3 yıl süreyle ayrılmasına hükmetti. Ancak dosya istinafa taşındı.
Konya Bölge Adliye Mahkemesi 2’nci Hukuk Dairesi, kocanın eşine yönelik sadakatsizlik ithamını kusur olarak değerlendirmekle birlikte, “ayrılık kararı” için eşlerin ileride yeniden bir araya gelme ihtimalinin somut olarak ortaya konulması gerektiğini belirterek davayı reddetti.

Dosya bu kez Yargıtay’a taşındı. Yargıtay 2’nci Hukuk Dairesi ise, DNA testi talebiyle eşe yöneltilen sadakatsizlik suçlamasının kesinleşmiş bir kusur olduğunu ve bunun boşanma sebebi sayılabildiğini vurguladı. Ayrıca, davanın boşanma değil sadece “ayrı yaşama” talebine ilişkin olduğu belirtilerek, bu tür davalarda “yeniden birleşme ihtimali” şartının aranamayacağı ifade edildi. Yargıtay, bu gerekçelerle Konya Bölge Adliye Mahkemesi’nin kararını hukuka aykırı bularak bozdu ve ayrılık talebinin kabul edilmesi gerektiğine hükmetti.