Hac vazifesi için bisikletleriyle yola çıkanlar: Türkiye'ye giriş yaptılar

Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'ten Mekke'ye doğru hac vazifelerini yerine getirmek üzere yola çıkan 57 yaşındaki Qamuran Hirda ve 60 yaşındaki Bosna Hersekli Adem Aljic, Türkiye'ye giriş yaptılar. "Üsküp'ten Mekke'ye 2024" adını verdikleri bu özel tur, 1 Nisan'da başlamıştı.

Hirda ve Aljic, Kutsal topraklara ulaşmak için pedal çevirerek yaklaşık 600 kilometrelik bir mesafeyi katederek Edirne'ye ulaştılar. Kapıkule Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yapan bisikletçiler, Türkiye'ye adım atmalarının ardından kısa bir dinlenme molası vererek Çanakkale'ye doğru yola çıktılar.

Bu ilginç yolculuklarını antrenmanlarla hazırlanarak gerçekleştirdiklerini belirten Hirda, "Bugün Türkiye'ye vardık. Güzel ilkbahar günlerinde, sıcak bir havada yolculuğumuz sürüyor. Yaklaşık 600 kilometre pedal çevirdik. Üsküp'ten Bulgaristan'a geçtik. Şimdi Türkiye'deyiz, Edirne'den sonra Çanakkale, Bursa ve Konya, ardından Gaziantep'e gideceğiz. Hedefimiz Mekke'ye ulaşmak." şeklinde konuştu.

Bu özel turun bir diğer katılımcısı Aljic ise, 5 gün önce başladıkları yolculuğun güzel bir şekilde devam ettiğini ifade ederek, Türkiye'ye girişlerinden dolayı ayrı bir sevinç yaşadıklarını dile getirdi.

Hirda ve Aljic, Suriye'deki savaş nedeniyle Türkiye'den uçakla Ürdün'ün başkenti Amman'a seyahat edecekler. Ardından kalan kısmı yine bisikletleriyle giderek, hac ibadetlerini gerçekleştirmek üzere Mekke'ye ulaşmayı hedefliyorlar.

Hirda ve Aljic, bu yolda sıkı bir şekilde kararlılıkla ilerlediklerini belirterek, "Biz Balkanlar'dan geliyoruz. Ben Arnavut'um, arkadaşım ise Boşnak ancak öncelikle elhamdülillah Müslüman'ız. Hepimiz birbirimizin Müslüman kardeşiyiz. 2 ayda yolculuğu tamamlamak istiyoruz. Ramazan Bayramı'nı Bursa'da geçirmeyi planlıyoruz. Ardından Konya ve Gaziantep gibi kentleri ziyaret edeceğiz." şeklinde konuştular.