Konya'da çöpe gidecekti, tek tek hayata döndürdü
Teknolojinin hızla yenilendiği dönemde eski elektronik cihazlar yeniden hayat buluyor. Konya'da yarım asırdır tamircilik yapan Abdurrahim Ceviz, 80 ila 100 yıllık gramofon, radyo ve televizyonları orijinalliğini koruyarak yeniden çalışır hale getiriyor.
“BİZ ATILMASIN DİYE ESKİYİ HAYATA DÖNDÜRMEYE ÇALIŞIYORUZ”
1972 senesinde bu işin çıraklığına başladığını belirten Abdurrahim Ceviz, "1980'de askerden geldim. Ondan sonra kendi iş yerimi kurdum. Hala bu şekilde tamire devam etmekteyim. Ekseriyetle gramofon, eski radyo, teyp, makaralı teypler, lambalı radyolar, televizyon hepsiyle uğraşıyoruz. Babama ‘böyle bir elektrik üzerine bir şey olsun, radyo gibi' dedim. O zaman bataryalı radyolar vardı. Allah razı olsun o da verdi. Zevkle devam ettik, yani ben bu işi yapacağım diye aşkla devam ettik. Yeni nesil bizi biraz zorluyor ama ona da torunlar yetişti. Onlar yapmaya çalışıyor. Biz atılmasın diye eskiyi hayata döndürmeye çalışıyoruz. Millette de bir antika furyası başladı. İşte eski radyodur, teyptir onlar çöpe gitmesin diye yapmaya çalışıyoruz" dedi.