Konya'dan gelen o haberle mucize başladı
Mantar zehirlenmesi sonrası yaşam savaşı veren 5 yaşındaki Nisanur için umut, Konya'dan geldi.
'BEKLEME SIRALARINDA ÇOK KAYBETTİĞİMİZ HASTA OLUYOR'
Prof. Dr. Gürlüler, "İnsanlar bilinçli olduklarını düşünüyorlar ama bir tane mantar bile karışsa iyi olan mantarların arasında zehirlenmeye yol açabiliyor. Birinci konu bu Türkiye için. İkincisi bağış çok önemli. Türkiye şartlarında hala biz bağışta canlıdan nakil yapmak zorunda kalıyoruz. Aslında bağış yapabilecek, bir sürü beyin ölümü gerçekleşmiş hasta var. Onların bağışları olsa canlıdan, sağlam insanlardan nakil yapmak zorunda kalmayacağız. Sağlam insanı ameliyat etmek, ona bir risk getirmek bizim de çok hoşlandığımız bir şey değil. Dünyada baktığınızda gelişmiş ülkelerde nakillerin yüzde 70'i kadavra dediğimiz, beyin ölümü gelişmiş hastalardan yüzde 30’u canlıdan yapılıyor. Bizde ise tam tersi, yüzde 80’lere, 90’lara çıkan canlı nakil oranı var. Halkın bu konuda da biraz daha bilinçlendirilmesi lazım. Marmara Bölgesi olarak bu yönden daha şanslıyız biz. Bağışçının en yüksek olduğu, en çok kadavra bağışının yapıldığı ve en çok kadavra naklinin yapıldığı, karaciğer naklini yapıldığı bir merkez. Bekleme sıralarında çok kaybettiğimiz hasta oluyor, karaciğer bulunamadığı için. Halkımız e-devlet üzerinden de rahatça organ bağışında bulunabiliyorlar. Bu önemli bir gelişme aslında. Bu daha iyi anlatılırsa Türkiye için bir organ nakli sorunu bitecek. Aslında eğer bütün beyin ölümü gerçekleşen hastalardan organ bağışı olsa hiç canlıdan nakil ihtiyacı da çok az kalacak ve bekleme sıraları sıfırlanacak" dedi.