Bu da vatandaşın emekliliğinin gecikmesine ve daha düşük aylıkla emekli olmasına neden oldu. Bunun üzerine sigortalı, kendisi açısından dezavantaj oluşturan Bağ-Kur hizmetlerinin hesaplamaya dahil edilmemesi gerektiğini savunarak yargı yoluna başvurdu.