Ramazan Sayar

Geçtiğiniz yollara
Bizden selam götürün
Hak dost diyen dillere
Hz. Muhammed (a.s)’a ilk vahyin geldiği, peygamberlikle müjdelendiği, Nur Dağı’ndaki Hira Mağarası’na bizden selam götürün.
Girenler dost bağına
Düşmez küfrün ağına
Mübarek nur dağına
Bizden selam götürün.
Hz. Hacer validemizin suyu bitip Hz. İsmail (a.s)’ı emzirmek için sütü kalmayınca, acaba gelip geçen bir yolcuya rastlar mıyım, diye koştuğu Merve ile Safa tepeleri arasına bizden selam götürün.
Yağan Nur-i Hüda’ya
Merve ile Safa’ya
Muhammed Mustafa’ya
Bizden selam götürün.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (a.s)’ın doğduğu, Kur’an-ı Kerim’in nazil olduğu, İslam uğruna, Allah yoluna savaşılan yerlere, Rasulullah’ın ayak bastığı Mekke ve Medine’ye, hac görevinin yapıldığı, tavafın yerine getirildiği kutsal Kâbe’ye bizden selam götürün.
Mekke ile Medine
İki eşsiz hazine
Cihar-i Yar-i Güzin’e
Bizden selam götürün.
Allah aşkı ile yanıp tutuşan, siyah taşa yüz süren, gözyaşı döken, ruhlarında ayrı bir coşku, kalplerinde başkalıklar medyana gelen, imanı kuvvetlenen,
bütün müminlere bizden selam götürün.
Kavrulan açık başa

Gözlerden akan yaşa
Öpülen siyah taşa,
Bizden selam götürün.

Her müslümanın gönlünde hac ibadetini yapmak yatar. İmkânı olanlar için bir ümit, imkânı olmayanlar için gönülleri yanıp tutuşturan bir hasret olmuştur. Kutsal beldelere ulaşamayanlar duygularını dörtlüklere dökmüşlerdir.

Medine’ye varamadım
Gül kokusu alamadım
Ben resule doyamadım
Yaralıyım yaralıyam yaralı.

Kâbe’nin örtüsü kara
Yüreğime açtı yara
Bulunmaz derdime çare
Yaralıyım yaralıyam yaralı.

2008 yılının nisan ayı. Konya’nın yavaş yavaş ısınmaya başladığı, laleleriyle, sümbülleriyle, rengârenk açan çiçekleriyle baharın kendini gösterdiği ay. Hac ibadeti için başvurular başladı. İlk duyumlar müracaatların sıraya konması idi. eşimle beraber ön kayıt yaptırdık. Yinede kura çekildi. Sıramız yedeklerinde çok gerisinde kaldı. Artık ümidimizi gelecek yıllara bıraktık. Bundan sonra bize gidecek olan tanıdığımız hacı adaylarımızı uğurlamak kaldı. Yinede günde beş vakit namazlarımızın arkasında ve ramazan ayı boyunca iftar ve sahurda:

Rabbim nasip eyle bana
Ben yanarım yana yana
Bulunmaz derdime çare
Yaralıyam yaralıyam yaralı.

Diye diye dua ettik. Ramazan bayram’ın da Manisa’nın Turgutlu ilçesine gittik. Kayın peder ve kayın valideyi kutsal hac yolculuğuna uğurladık. İlk kafilenin gitmesine çok kısa bir zaman kalmıştı. Bir akşam Konya müftülüğünden gelen telefon eşim ve benimde mübarek yerlere çağrılışımızın müjdecisiydi. İki gün içinde bütün hazırlıklarımızı yaptık. Kesin kaydımızı yaptırdık. Kasım ayının 17 si akşamı havaların serinlemeye başladığı günlerdi. Konya hava alanına vardık. Eşimle beni içeri aldılar. Oğlum Dr. Ferhat ve kızım Zeynep ile beraber, kendi arabalarıyla Konya havaalanına kadar gelen Konya huzurevi müdürü Mustafa gürbüz ve eşi atiye hanım, kardeşim Fatma ve diğer gelenler geri döndüler. Bu olay bana, kara toprak altına girdiğimizde de getirenler geri dönecekler orada amellerin ile tek başına kalacaksın olayını hatırlattı. Biraz sonra Konya 6.kafile karaman hacıları otobüslerle geldiler. Tanıştık, konuştuk. Saat 01 de ihramlar giyildi. Sanki canlı bir mahşer yeri oldu. Uçak sabah saat 05 de kalkacaktı. Bir taraftan idari işlemler devam ediyor bir taraftan valizler uçağa yükleniyor. Saat 02 de televizyon ekibi geldi. Yolcuların düşüncelerini almaya başladı. Bende duygularımı şöyle ifade ettim.

Tatlı dilden güler yüzden
Bir gün gider hepsi elden
Seslenirim ta gönülden
Konya 6. kafile hac organizasyonumuza hoş geldiniz.

Bu kutsal hac yolculuğu fırsat bize
Lüzum var mı fazla söze
Ramazan sayar kurban olsun size
Konya 6. kafile hac organizasyonumuza hoş geldiniz.

Hazırlıklar tamamlandı. Türk hava yolları uçağı tam zamanında kalktı. Hayırlı hac yolculuğu dileklerinde bulunuldu. Artık heyecanlı bekleyiş başladı. şu anda Türkiye sınırlarını geçtik, şu anda Suudi Arabistan sınırlarına girmiş bulunuyoruz. Şimdi ihrama niyet edeceğiz. Artık ihram yasakları başladı. Şu anda Medine üzerinden geçiyoruz. Uçağın sağ tarafı sisli. Sol tarafta oturan yolcularımız Medine’yi görebilirler. Derken Cidde hava alanına vardık. Şöyle etrafıma baktım. Farklı bir dünya. Mekânlar farklı, yapılar farklı, diller, renkler, simalar farklı farklı. Pasaport kontrol işlemleri tamamlandı. Mekke’ye gitmek için otobüslere bindik. Şirketlerin tesislerinde bol bol kahvaltılık dağıttılar. İlk zemzem de şirketlerin tesislerinde nasip oldu. Öğleden sonra otele vardık. Odalarımıza yerleştik. Umre için Kabe’ye gece saat 11.00 de gidileceği duyuruldu. Artık merakla geceyi bekledik. Servislere bindik. Biraz sonra bir yerde indik. Yavaş yavaş yürümeye başladık.  Ayaklar yere basıyor ama gözlerimiz hep kâbe’yi arıyor. “herkes ne istiyorsa kâbe’yi ilk defa görünce o duada bulunsun.” inancıyla yanıp tutuşuyoruz. Biraz sonra. İşte göründü diyenler oldu. Bakıyorum önümde elektrik trafosu karşımda katlı sütunlar var. Demek ki görünen, ilk defa Osmanlı sultanı Abdülmecit tarafından yaptırılan, sonraki dönemlerde yükseltilen sütunlarmış. Benim gözüm. (devam edecek)